Online marketing strategie

Online beter gezien worden begint met een sterk online marketingplan. Wij helpen je op weg.

Online marketing strategie

Het begint met een plan

Wat wil je als bedrijf uitstralen? Wat is jouw identiteit? Waarin verschilt jouw bedrijf van de concurrentie? Wie is jouw doelgroep? Wat beweegt die doelgroep? En waar zit ze op te wachten? 

Dit zijn de belangrijkste vragen die we stellen wanneer we voor jou een online marketing strategie maken. 

Onze werkwijze

Als we de identiteit van jouw bedrijf kennen en we weten wie jouw doelgroep is, kunnen we daar de marketing op afstemmen. We bepalen de tone of voice, via welke kanalen we de potentiële klanten gaan bereiken en welke content daarvoor nodig is. Dit plan is het startpunt van jouw online marketing. Gewoon hands on en zonder eindeloze brainstormsessies.

Contentmarketing

De kanalen 

Als bedrijf wil je zijn, waar je klanten ook zijn. Maar hoe weet je waar jouw doelgroep zich online bevindt? Dat onderzoeken we als onderdeel van de online marketing strategie. Als we weten waar jouw doelgroep zich bevindt, dan weten we ook welke kanalen we moeten inzetten.

Online kanalen zijn bijvoorbeeld jouw website (heel belangrijk!), social media, Google of e-mail. Maar het kan ook specifieker. Misschien zit een oudere doelgroep meer op Facebook en een zakelijke doelgroep meer op LinkedIn of ontvangen zij liever een informatieve nieuwsbrief.  Hier gaan we dieper op in als we jouw online marketingplan maken.

De tone of voice

We kennen de identiteit van jouw bedrijf, we kennen de doelgroep en we weten waar de doelgroep zich begeeft. Dan is de volgende stap het bepalen van de tone-of-voice. Deze moet dicht bij de bedrijfsfilosofie liggen. Maar ondertussen ook de doelgroep perfect aanspreken. 

Wij vinden het belangrijk om je niet anders voor te doen dan je bent. Daar prikt de klant ook zo doorheen. Dus gewoon niet doen. Daarom kiezen we meestal een tone-of-voice die heel dicht bij de identiteit van het bedrijf ligt. En een klein beetje is afgestemd op de doelgroep.

Content schrijven

De content

Nu ook de tone-of-voice duidelijk is, komen we tot het meest praktische deel van het online marketingplan. Namelijk de content. Dit gaat over het maken en schijven van een sterke website. Maar ook bijvoorbeeld blogs, nieuwsbrieven, advertenties en social posts. Waar moeten die dan over gaan? Wat wil je graag communiceren? En waar zit de doelgroep op te wachten? 

Tussen een bedrijf en een klant zit vaak veel ruimte. Jij wilt iets verkopen en de klant wil vooral iets krijgen. Daar moet je dus tussenin gaan zitten. Maar wat is de sweet spot? Nou, daar gaan wij in onze online marketingstrategie dus naar op zoek.

Pakkende content die wij hebben geschreven

Voor de OXO Tot Shop maakten we een frisse webshop in Woocommerce. We schreven unieke productteksten en leverden hem compleet af. De opdracht Voor OXO Tot Shop bouwden we met WordP

Voor een groothandel schreven we honderden unieke productteksten. Kort en to the point. De opdracht Voor Första schreven wij honderden pakkende webteksten. Teksten die duidelijk v

De content voor op de nieuwe website van Zorg aan Zet hebben wij geschreven. De opdracht Voor het Limburgse Zorg aan Zet schreven wij de teksten voor hun website. Op basis van een

Voor PSVA schreven wij pakkende content voor de nieuwe website. De opdracht Voor PSVA schreven wij de webteksten van hun nieuwe website. Hiervoor werkten we rechtstreeks in het CMS

We zorgen ervoor dat de BomenCampus online beter zichtbaar is. Met pakkende content en advertenties in Google Ads. De opdracht Bomencampus vroeg ons om ze te helpen online zichtbaa

Voor Tesselschade Rotterdam maakten wij een volledig nieuwe website. Om online beter gevonden te worden. En zo heel veel studentes een betere toekomst te bieden. De opdracht Voor T

Voor ABS Den Elzen Autoschade schreven we de teksten voor hun website. SEO-vriendelijk en prettig leesbaar. De opdracht Van ABS Den Elzen Autoschade kregen we de opdracht om de tek

De voordelen van onlineambitie

Ervaren

Jarenlange ervaring

Al sinds 2010 helpen we onze klanten om online gezien te worden. Om meer bezoekers te krijgen. En echt online bekendheid op te bouwen.

Contentmakers

Wij maken online content die we afstemmen op jouw doelgroep. Zo creëren we de meeste impact. Uiteraard doen we dit altijd op basis van een goede online marketing strategie.

Persoonlijk contact

Persoonlijk contact

Als wij voor je aan de slag mogen, dan werken we echt samen. Persoonlijk contact en een vast aanspreekpunt zijn in ons vak onmisbaar.

Klein marketingbureau

Klein bureau

onlineambitie is een klein Rotterdams online marketing bureau. Dat vinden wij fijn. En voor jou is het ook fijn. Want een klein bureau betekent korte lijnen en altijd ruimte voor spoedopdrachten.

Rotterdams bureau voor online
marketingstrategie

Hier in het centrum van Rotterdam maken we het online marketing plan dat past bij jouw bedrijf en wat je naar buiten wilt uitstralen. Bij ons draait het om de inhoud. Om sympathieke marketing met steengoede content. Zo voegen we waarde toe aan jouw onlinemarketingstrategie.

Wil je meer weten?

Rotterdam online marketing

Ontvang de infographic met 6 tips voor een sterke nieuwsbrief

Laat hieronder je gegevens achter en ontvang direct onze infographic.